Láska k motocrossu a offroadu celkově s sebou po každém tréninku přináší kromě uspokojení i tunu bahna na motorce, se kterým se vrátíte do garáže. Svého miláčka byste pokaždé měli patřičně vyčistit, aby vám mohl sloužit dlouhodobě a spolehlivě.
Pokud u čištění nebudete chtít trávit hodiny, budete potřebovat vysokotlaký čistič. Na začátek je vhodné největší nánosy bahna z vašeho stroje odstranit vhodnou škrabkou.
Před samotným mytím nezapomeňte pomocí speciálního špuntu utěsnit výfuk. Při mytí je také vhodné odstranit vzduchový filtr a použít mycí kryt.
Vysoký tlak vapky vám pomůže s bahnem, dbejte ale na citlivé části motorky jako jsou gufera, prachovky tlumičů, chladiče či přepákování. Při neopatrném čištění můžete gumové součásti poškodit, co by například u chladiče mohlo vést k úniku chladící kapaliny. V přepákování by zase hrozilo riziko rezivění ložisek.
Motorku nechávejte postupně odmočit a myjte jí opakovaně, používejte různé mycí přípravky.
Na závěr je dobré použít stojan, aby šlo při mytí volně otáčet koly. Krásně tak můžete vyčistit řetěz a rozetu a dostat se i do hůře přístupných míst.
Na všechen plast na motorce je dobré použít ošetřující a ochranné mazivo, například ve formě silikonového oleje. Ten zabrání přichytávání nánosům bahna a příště nebudete mít s mytím tolik práce.
Po mytí je potřeba pořádně promazat také řetěz. Budete potřebovat speciální mazivo pro offroad podmínky. Ložiska kol a přepákování budou chtít také promazat, použijte ložiskovou vazelínu.
Při mazání dávejte pozor na veškeré bowdeny a lanka, ty se mazat nesmí. Stejně tak brzdy, ty budou naopak po mytí potřebovat odmastit, jinak by ztrácely svou funkci. K tomu se používá čistič brzd.
Váš stroj vám bude bezchybně sloužit jen v případě, že bude perfektně čistý a důkladně promazaný.